Wie wil je nou bereiken?
Hé jij!
Ja, jij!
Wat wil je nou bereiken?
Ik zie je posts langskomen en vraag me af voor wie jij ze schrijft. Ik vind ze zo… algemeen. Zo 13 in een dozijn. En ik hoef er niet per se enthousiast van te worden, maar ik neem aan dat je hoopt dat jouw droomklant dat wél wordt. En ik vraag me af of dat zo is. Want wat je schrijft lijkt voor iedereen, zodat niemand er écht iets van gaat vinden.
Dus ik wil je wat vragen:
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met wat je doet?
Je doelgroep bereiken zeg je. Maarreh… Is jouw content wel echt gericht op jouw droomklant?
Of wil je iedereen pleasen?
En ik vraag het niet voor nix, want bijna iedereen maakt zich daar meer of minder schuldig aan.
Jaja, ik ook. Soms wil ik gewoon dat iedereen me leuk vindt. Maar meestal interesseert dat me echt geen ene reet. Maar dat terzijde. Deze, deze is écht voor jou, mijn droomklant.
Terug naar jouw content
Want het is goed om daar regelmatig eens eerlijk naar te kijken. Want het is natuurlijk hartstikke leuk dat de hele wereld aanslaat op jouw content, maar het is wél de vraag wat dat je dan oplevert. Massa bereiken is leuk, veel complimentjes krijgen voor je content is ook leuk. Maar als je nou heel eerlijk nadenkt hè: Hoeveel mensen uit die grote groep kunnen of zullen jouw klant worden? En stel nou eens dat juist zij jouw boodschap missen? Helemaal niet ondenkbaar; iets met algoritme…
Dan wordt het best lastig om jouw droomklant te bereiken.
Stel je nu eens voor dat je het ánders doet
Dat je echt gaat nadenken over die droomklant. Wat die wil. Waar die vastloopt, van wakker ligt. Wat die nódig heeft. En dáár je content op gaat maken.
Want dat niet iedereen aan gaat van jouw content is juist goed! Alleen kritiek of negatieve reacties van je doelgroep mag jij je aantrekken. Wat de buurman of je ex-collega ervan vindt, is totaal niet relevant! Als ze er helemaal niets aan vinden, is dat zelfs heel goed, want dan maak je content voor de juiste mensen. Of nou ja, in elk geval niet helemaal voor de verkeerde 😉
Het is misschien niet fijn om toe te geven
Maar als je toch stiekem ergens van binnen voelt dat ik het tegen jou zou kunnen hebben, dóe er dan iets mee. Het is echt de kortste weg naar meer van de allerleukste klanten. En hoe kan je dat nou niet willen?
Enneh… je bent niet alleen hè!?
Lastig? Niet als je precies weet wat je doet en voor wie
Voor een beetje hulp kun je altijd een match call boeken. Dat doe je heel simpel hier. Dan kunnen we kijken of wij samen jouw boodschap kristalhelder kunnen maken voor de juiste klanten. Helemaal op jouw manier!
Reageren?
Wil je reageren op deze blog? Heb je een vraag?
Of kun je er geen chocola van maken?
Stuur me een e-mail! Dan beantwoord ik deze graag.
En?
Smaakt het? Lust je meer?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Elke 2 weken verse content.
Lekker toch?