Waarom niet kiezen voor wat jij het leukste vindt?
Je legt de telefoon neer. Yes! Die opdracht die je zo graag wilde, is opdracht.
En toch baal je weer van jezelf.
Want oké: de lead heeft ja gezegd. Maar je bent in je verlangen om die opdracht binnen te slepen tóch weer meegegaan in het verzoek je tarief te laten zakken. Alweer! Terwijl je je nóg zo had voorgenomen om dat echt niet meer te doen. Waarom gebeurt dat toch steeds?
Je vraagt je af: is dit het nou?
Moet je gewoon blij zijn met wat je wél hebt?
Moet je accepteren dat je bepaald niet van alle klanten energie krijgt?
Moet je blijven doormodderen met matig succes, omdat je hiervoor gekozen hebt?
Ik vind van niet. En dat vertel ik je dan ook.
En dan zijn er gesprekjes als deze.
“Maar dat kan ik toch niet zomaar doen?”
“Waarom niet?”
“Dat is toch wel heel anders dan wat ik nu doe!”
“Dus? Je hebt toch geen levenslang?”
Waarom niet kiezen voor wat JIJ het leukste vindt?
Ik help ondernemers te kiezen voor wat ze écht het aller-, allerliefst willen doen, zodat ze het aller-, allerbeste uit zichzelf kunnen halen voor de aller-, allerleukste klanten. En de belangrijkste reden dat ze dat vaak NIET doen, staat hierboven. Er zijn er meer hoor, maar ze komen allemaal op deze neer. En die houding komt voort uit doodgewone angst.
Angst voor de reacties van de mensen om je heen, van je volgers, van je critici… Maar toch vooral angst voor wat je er zelf van vindt. Want oh… dan moet je weer opnieuw beginnen. En wie zegt dat het goed gaat?
Verrassing!
Iedereen is bang. Echt iedereen. De meest succesvolle ondernemers doen het nog in hun broek met elke nieuwe stap die ze nemen. En ik denk dat juist dat een belangrijke reden is dat ze slagen. Ze doen het gewoon, ondanks dat ze er hun nagels bij afbijten. En waarom? Omdat ze weten dat ze spijt hebben als ze het níet doen. Dát geeft ze vleugels. Laat je niet verblinden door al dat zelfvertrouwen. Dat heb jij óók.
Want wat is nou het allerergste wat je kan gebeuren?
Dat mensen je zien falen? En wat dan nog? Ze zien je ook durven en dat alleen al is iets wat niet iedereen zomaar doet.
Je kunt je plannen bijstellen. Je mag van gedachten veranderen.
Jouw bedrijf. Jouw regels.
Ondernemen gaat over springen, vliegen, vallen, opstaan en opnieuw beginnen.
En als je dat weet en écht gelooft, dan zijn er geen belemmeringen meer. Als je durft te vallen, is niets meer eng. En dat geeft zó ongelooflijk veel vrijheid!
Als jij nou een toverstokje had hè…
…waarmee je jouw ideale bedrijf kon toveren. Hoe zou dat er dan uitzien?
Welk aanbod zou er zijn?
Welke klanten?
Hoe zou je je voelen?
Om dat fantastische gevoel te bereiken, is er in het echte leven echte actie nodig.
Een toverstokje heb ik (helaas) niet voor je.
Maar toch. Als je kiest, écht kiest voor wat JIJ wilt, zal het wel vóelen als magie.
Mijn alternatief voor een toverstokje is een programma waarmee jij jouw bedrijf omtovert in je droombedrijf, met jouw droomaanbod en droomklanten. Alles wat je ervoor nodig hebt, is de wil om te investeren in tijd en geld om die droom waar te maken.
Dat kan deze zomer in vier weken, of zelfs een dag. Wat jij wilt.
Gaan we samen toveren?
Meld je dan snel via DM, een reactie of mail marjolein@deconceptenbakkerij.nl!
Reageren?
Wil je reageren op deze blog? Heb je een vraag?
Of kun je er geen chocola van maken?
Stuur me een e-mail! Dan beantwoord ik deze graag.
En?
Smaakt het? Lust je meer?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Elke 2 weken verse content.
Lekker toch?