Blogs

Wekelijks een verse blog: Een smakelijke mix van hulp bij de groei van je bedrijf en jouw groei als ondernemer.

blog-multipotential

Lieve multipotential, ik moet even iets aan je kwijt!

Soms stuit ik op zo’n website waar je een beetje duizelig van wordt. Op de landingspagina een wirwar van aanbod dat alle kanten uitgaat. Van agendabeheer tot coaching en van websites bouwen tot financiële administratie. En dat alles door een persoon.

Of ik naar de gevel van een bedrijfsverzamelgebouw zit te kijken!

Maar ik weet: Hier is een multipotential aan het werk.

En begrijp me niet verkeerd, ik hou van multipotentials: Mensen die ruim meer dan een talent hebben en al die talenten ook inzetten. Ik ben er zelf ook één, en ben er trots op! En het lijkt zeker in onzekere tijden, zoals deze, superhandig om je kansen te spreiden als je zoveel kan: Er zal altijd wel iets zijn dat lekker loopt. Dus hup: Maakt niet uit hoe ver al die dingen uit elkaar liggen. Alles op je website, in je socials en dan….

Maar je hebt ’t misschien al gemerkt. Dan meestal nix. Of in elk geval niet veel.

Gek hè!? Zo’n uitgebreid aanbod en dan koopt er nog haast niemand

Lekker dan.
En al je producten hebben enorme waarde voor je klanten, maar dat is gewoon niet zichtbaar genoeg. Want hoe mooi al die talenten ook zijn, je moet er niet te veel van in een keer rondstrooien. Bij een ratjetoe zonder duidelijke ingrediënten haakt je klant af. Heb jij je kans gemist. Wéér geen omzet!

Dus wat doe jij?

Je gooit er nog een social media post tegenaan. Over hoe fijn het is als jij de agenda beheert voor je klanten. En de volgende dag doe je er nog één. Nu over je coaching. En de dag daarna over websites bouwen. En daarna…
Nou ja, je snapt ‘m.

Vóel je ‘m ook al een beetje?
Hoe dit TEGEN je werkt in plaats van voor je?

Multipotentials zetten alles tegelijk in de spotlights

Het is niet voor niets dat dat gedroomde succes uitblijft hè!
Want die klant, die snapt er niets meer van. “Maar die was toch van ….”, “Zij bouwde toch websites?”. Kortom, het resultaat wordt er niet beter van. Waarschijnlijk zelfs slechter.

Ik snap als geen ander dat je alles in de spotlights wilt. Want alles is leuk, daar word je blij van. Je wilt ’t allemaal doen en als echte multipotential laat je je niet tegenhouden. Maar word je er nog steeds blij van als je straks weer een kwartaal afsluit met btw terug in plaats van moeten betalen? Als dat jaardoel steeds verder weg lijkt? Als het elke maand een struggle blijft om je lasten te betalen?
Dáár was je toch niet voor gaan ondernemen?

En toch ga je stug door. Want dit is wat je wilde. Dit móet werken.
En hoe lang ga je daar nog mee door?
Zo lang jij ‘all over the place bent’, zijn jouw gedroomde klanten dat ook: Overal, behalve bij jou.

Tijd om het anders te gaan doen!

Hoe?
Door te kiezen wat je wilt aanbieden. En hoe; vooral dat maakt nogal wat verschil.
Een goed uitgewerkt concept is een recept voor meer succes. Want als jouw recept duidelijk is, zal het eindresultaat dat ook zijn.
En nee, dit betekent NIET dat je dingen moet laten vallen. Wel dat je ze (misschien) even moet parkeren. Want elke aanbod verdient het om goed te worden uitgewerkt en neergezet, een voor een. JIJ verdient dat, omdat je dan altijd het beste van jezelf kunt geven in plaats van kruimels en er ook meer aan zult overhouden dan alleen maar kruimels.

VOEL je hoe het anders kan? En hoe dat nog steeds gaaf is? Het is alleen anders en beter, niet minder. Want jij bent nog steeds jij: De multipotential!

Ready?

Je hoeft het natuurlijk niet alleen te doen.
Stuur me een DM of geef me een YES onder dit bericht en ik laat je weten wat we samen kunnen doen om jouw ratjetoe om te buigen naar een duidelijk succesrecept. Dat kan jij!

chocolade-witte-rand

Reageren?

Wil je reageren op deze blog? Heb je een vraag?

Of kun je er geen chocola van maken?

Stuur me een e-mail! Dan beantwoord ik deze graag.

En?

dcb-icon-infobox-pollepel

Smaakt het? Lust je meer?

Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Elke 2 weken verse content.

Lekker toch?

Wil jij elke 2 weken lekkere tips, nieuwe ingrediënten en nog veel meer?