Blogs

Wekelijks een verse blog: Een smakelijke mix van hulp bij de groei van je bedrijf en jouw groei als ondernemer.

blog-wat-is-jouw-waarde

Hallo! Wat is jouw waarde?

In een LinkedIn-post van een websitebouwer werd de vraag gesteld wat een eenvoudige website zou mogen kosten. Er waren drie pollopties waaruit gekozen kon worden en er wordt ijverig meegepraat. En zoveel mensen, zoveel meningen.
Natuurlijk heb ik me er ook even mee bemoeid ???? Ik heb daar namelijk een mening over.
Niet speciaal over de prijs van websites trouwens, maar over de prijzen die wij als ondernemers vragen voor ons product of dienst. Er is namelijk iets geks aan de hand met die prijzen. Vind ik dan hè. Want er mist iets in die discussie.

Het lijkt wel of we niet verder kunnen kijken dan de droge, tastbare zaken. De uren die je kwijt bent, de kosten die je moet maken om te kunnen leveren. En natuurlijk zijn die belangrijk.
Maar.
En nu ga ik iets zeggen wat je misschien belachelijk vindt.

Meestal verkoop jij je aanbod daarmee ONDER de werkelijke WAARDE.

Laat die maar effe indalen.
Dan leg ik het uit.

Om te beginnen: waarde is iets totaal anders dan de prijs.
De prijs is wat je ervoor betaalt. De waarde is wat het je oplevert.

Duur is niet per se waardevol. En andersom.

Die website is, als het goed is, een prachtig online visitekaartje. Jouw bedrijf in beeld gebracht, JIJ in beeld gebracht. En alle social media leiden, alweer als het goed is, naar jouw website. En die moet de klant overtuigen dat jij het allerbeste bent wat er te krijgen is.
En dat doe je niet alleen met teksten, maar ook met beeld, sfeer. En gebruiksvriendelijkheid.
Want dit is waar het écht moet gebeuren. Hier moet die bezoeker op de knop gaan drukken. Hier moeten ze klant worden. Want ze kunnen je nog zo leuk vinden op social media, als de achterkant niet klopt, dan zijn ze weg.
Wil je niet, toch?
Een goede webbouwer levert je dat. Levert je dus meer op. En kan dan dus ook een hogere prijs hangen aan het product. En jij mag kiezen waar je voor gaat: Een lage prijs of grote waarde. Simpel.

Begrijp met niet verkeerd. Ik zeg hiermee NIET dat alles wat duur is DUS meer waarde heeft.
Wat ik WEL zeg, is dat de meeste ondernemers te weinig vragen voor hun aanbod.
Het is aan de ondernemer zelf om dat te veranderen. En dat kunnen ze wel, maar ze durven niet goed.
Commentaren als “Zóveel?”, “Hoezo die prijs, dat kost je maar <vul hier de tijd in>, dus jouw uurtarief is X!!” zijn geen uitzondering. Dus er is werk te doen naar de klant toe.

Wat is jouw waarde?

Als je nou eens begint met je doelgroep veel meer te vertellen wat het resultaat (de waarde) is van werken met jou. Zo tastbaar mogelijk. Met voorbeelden, reviews… Laat ze eens zien hoe uniek en waardevol jij bent. Ben nou eens niet bang om je kop boven het maaiveld uit te steken. Want als jij echt goed bent, dan mag je dat vertellen, als je het maar kan bewijzen. Nóg beter: laat je klanten het vertellen, da’s bewijs genoeg. En nog eens. En nog eens. That’s all.

Echt.
Een onweerstaanbaar aanbod is dat aanbod met de meeste waarde. En die voeg jij toe.
Want het kunstje, dat kunnen er vast meer. Maar er is maar één die het op jouw manier doet.
Snappie?

Goed zo.

Laat ’t maar zien dan. Hieronder. Wat doe jij en waarom moeten we dat bij jou komen halen?
Gogogo!!

chocolade-witte-rand

Reageren?

Wil je reageren op deze blog? Heb je een vraag?

Of kun je er geen chocola van maken?

Stuur me een e-mail! Dan beantwoord ik deze graag.

En?

dcb-icon-infobox-pollepel

Smaakt het? Lust je meer?

Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Elke 2 weken verse content.

Lekker toch?

Wil jij elke 2 weken lekkere tips, nieuwe ingrediënten en nog veel meer?