Blogs

Wekelijks een verse blog: Een smakelijke mix van hulp bij de groei van je bedrijf en jouw groei als ondernemer.

Er is niemand zoals jij

Er is niemand zoals jij!

Ken je dat?
Je hebt een geniaal idee. Werkt het concept uit. Je kan niet wachten om het de wereld in te slingeren! Zoiets gaafs zie je maar zelden en je weet zéker dat daar veel mensen op zitten te wachten.

En vlak voor jouw lancering blijkt iemand anders hetzelfde idee te hebben. Gelanceerd en wel.

NOUHOU!!!!

Heeft ze het gejat?
Kan niet. Je had er nog niet over gepraat!

En nou is ze nog eerder ook.
Zo lijkt het of jíj het hebt gejat!
Je laat met pijn in je hart je mooie concept los. Boehoe!!!

Maar wacht ff

Zij is jou niet hè!
Ze heeft andere klanten.
Ze werkt anders.
Jouw concept is nog steeds uniek. Omdat jij het gaat doen. Voor jouw klanten. Op jouw manier.
Er is niemand zoals jij.

Luister

Strikt genomen is nix uniek. Alles is al bedacht en gedaan. Maar nog niet door jou!
Wat er gebeurt in de wereld, wat er kan, welke technologie er is, bepaalt wat mensen bedenken. Zo werd ook ooit op twee plekken zo’n beetje tegelijk de boekdrukkunst uitgevonden. Elk een eigen methode. Allebei origineel, gedreven door mogelijkheden. En oké, volgens mij wordt er nóg over geruzied wie nou écht de eerste was. Maar serieus: Who cares?

Er is niemand zoals jij

Terug naar jou. Naar jouw gave plan, dat je misschien uit het raam hebt gegooid.

Ik wéét dat je baalt.
Ik wéét dat je de volgende keer lanceert lang voordat je klaar bent, voor de zekerheid. En op zich vind ik het allemaal best. Maar lees nog heel even verder.

Het is niet dat ik het allemaal zo goed weet hoor. Ik ben ook op dat punt geweest dat ik dacht dat ik net zo goed kon stoppen omdat anderen hetzelfde idee hadden gehad als ik.

En toen bemoeide De Man zich ermee

Die was toen nog aannemer. En hij vroeg me ‘Als dat echt zo is hè, waarom zou ik dan nog willen bouwen? Er zijn honderden aannemers en het grootste deel ervan is ook gewoon goed. Maar mijn klanten willen mij. Omdat ze me vertrouwen, mijn werk kennen, weten dat ik niet om 7 uur voor de deur sta, maar pas om 9 uur, als iedereen naar school en werk is. Dat maakt mij bijzonder voor hen en dat is waarom ze geen offertes vragen, maar gewoon vragen wanneer ik tijd voor ze heb.’
En daar had ie me. Want dat zag ik al jaren gebeuren bij hem. En ik stond er nooit zo bij stil hoe bijzonder dat was. Een aantal van zijn klanten lieten hem drie huizen verbouwen in de loop van de jaren. Een aantal zijn vrienden geworden. Zijn unique selling point was hij zelf. En trouwens, nu alweer 4 jaar in zijn nieuwe business zie ik hetzelfde gebeuren: Soms is hij duurder dan anderen, maar toch wil de opdrachtgever hem. Omdat die weet hoe zijn werk is, hem vertrouwt en graag met hem samenwerkt. (En daarbij is het ook gewoon een hele leuke vent, maar dat terzijde.) Er is niemand zoals hij.

Ik bedoel maar.
Ik zeg het vaker en zeg het weer. Mensen werken met jou om jou. Er zijn zéker anderen die doen wat jij doet. Net zo goed, misschien wel beter. Maar die anderen zijn jou niet.

En daarom

Pak dat plan uit prullenbak. Lanceer het vandaag nog. Of volgende week, als je nog wat voorbereiding nodig hebt. Want die ondernemer die jou voor was, kan net zo briljant denken als jij, maar haalt NIET dezelfde klanten binnen.

Waar wacht je nog op?

Weten hoe je jouw concept ook écht jouw sausje geeft? Boek een gratis match call, dan laat ik je zien wat er allemaal kan.   

chocolade-witte-rand

Reageren?

Wil je reageren op deze blog? Heb je een vraag?

Of kun je er geen chocola van maken?

Stuur me een e-mail! Dan beantwoord ik deze graag.

En?

dcb-icon-infobox-pollepel

Smaakt het? Lust je meer?

Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Elke 2 weken verse content.

Lekker toch?

Wil jij elke 2 weken lekkere tips, nieuwe ingrediënten en nog veel meer?